Kosmocar-section-hero-visual-press-releases-1900x600
25.062020

Ανακύκλωση αλουμινίου «κλειστού βρόχου» σε εργοστάσια της Audi

Audi
  • Την τελευταία τριετία, η Audi, σε συνεργασία με τους προμηθευτές της, κάνει εκτεταμένη ανακύκλωση αλουμινίου «κλειστού βρόχου» σε εργοστάσιά της
  • Η ανακύκλωση κλειστού βρόχου ουσιαστικά επαναπροωθεί τη φύρα του αλουμινίου από τη γραμμή παραγωγής στους προμηθευτές, για επεξεργασία και επιστροφή ως νέα πρώτη ύλη στο ίδιο εργοστάσιο
  • Κατόπιν επεξεργασίας, το αλουμίνιο είναι και πάλι διαθέσιμο σε απόλυτα ίδιας ποιότητας φύλλα έτοιμα για κατεργασία στις πρέσες, ενώ παράλληλα έχουν εξοικονομηθεί ενέργεια και φυσικές πρώτες ύλες και έχει αποφευχθεί η έκλυση μεγάλης ποσότητας CO2 στο περιβάλλον
  • Αυτός ο τύπος ανακύκλωσης αλουμινίου ξεκίνησε στο εργοστάσιο του Neckarsulm το 2017 και από τις αρχές του έτους έχει επεκταθεί και στο Ingolstadt
  • To 2019, μόνο στο Neckarsulm, αποφεύχθηκε η έκλυση στο περιβάλλον περισσότερων από 150.000 τόνων CO2 χάρη στην ανακύκλωση αλουμινίου κλειστού βρόχου
  • Αυτός ο τύπος ανακύκλωσης εφαρμόζεται στην παραγωγή των A3, A4, A5, A6, A7, A8 και e-tron
  • Η χρήση δευτερογενούς αλουμινίου επιτρέπει εξοικονόμηση ενέργειας έως και 95% σε σύγκριση με το πρωτογενές αλουμίνιο, χωρίς την παραμικρή διαφορά στην ποιότητα

Η Audi έχει μακρά παράδοση στη χρήση αλουμινίου. Το πρώτο Audi A8 με το Audi Space Frame, μία καινοτόμα υλοποίηση βασισμένη στο αλουμίνιο, έκανε το ντεμπούτο του το 1994. Η Audi συνεχίζει να χρησιμοποιεί το ελαφρύ μέταλλο σε διάφορα εξαρτήματα του πολυτελούς sedan και στην τέταρτη γενιά του. Ωστόσο, η παραγωγή αλουμινίου είναι εξαιρετικά ενεργοβόρα. Για το λόγο αυτό, η Audi έχει υιοθετήσει την ανακύκλωση «κλειστού βρόχου», που σημαίνει μία διαρκή προμήθεια, χρήση και ανακύκλωση του υλικού  μέσα στη διαδικασία κατασκευής ενός αυτοκινήτου. Αυτό εξοικονομεί πολύτιμες πρώτες ύλες και βελτιώνει το ενεργειακό αποτύπωμα του μοντέλου, πριν εισέλθει στη φάση χρήσης. Η συγκεκριμένη μορφή ανακύκλωσης χρησιμοποιείται σήμερα στο Neckarsulm και το Ingolstadt, στην κατασκευή των A3, A4, A5, A6, A7 και A8, καθώς και για παραγωγή ανταλλακτικών των Audi e-tron και e-tron Sportback.


Ανακύκλωση αλουμινίου «κλειστού βρόχου» σε εργοστάσια της Audi


«Η αποτελεσματική, συνετή και λιτή χρήση των πόρων είναι εξίσου σημαντική για εμάς όσο και η μείωση των εκπομπών CO2», λέει ο Marco Philippi, Επικεφαλής της Στρατηγικής Προμηθειών. «Οι απαιτήσεις σε ενέργεια για την παραγωγή δευτερογενούς αλουμινίου από ανακύκλωση, είναι έως 95% χαμηλότερες από την αντίστοιχη ενέργεια για την παραγωγή πρωτογενούς αλουμινίου».


Ανακύκλωση αλουμινίου «κλειστού βρόχου» σε εργοστάσια της Audi


Η Audi παρουσίασε την ανακύκλωση αλουμινίου κλειστού βρόχου στο Neckarsulm το 2017. Η φύρα αλουμινίου που δημιουργείται τόσο στις πρέσες όσο και στα υπόλοιπα τμήματα της γραμμής παραγωγής, αποστέλλεται απευθείας στον προμηθευτή. Εκεί γίνεται ανακύκλωση σε φύλλα αλουμινίου των οποίων η ποιότητα είναι πανομοιότυπη με αυτήν των αρχικών. Το αλουμίνιο αυτό χρησιμοποιείται στη συνέχεια κανονικά από την Audi στην παραγωγή. Μόνο στο Neckarsulm, την περασμένη χρονιά, η ανακύκλωση αλουμινίου κλειστού βρόχου απέτρεψε την έκλυση περισσότερων από 150.000 τόνων ρύπων CO2 στο περιβάλλον ενώ η συνολική ποσότητα από το 2017 υπολογίζεται στους 350.000 τόνους. Η ανακύκλωση αλουμινίου κλειστού βρόχου υλοποιήθηκε από την αρχή της χρονιάς και στο Ingolstadt ενώ στο Gyor θα παρουσιαστεί το 2021, με κατασκευή επιπλέον εργοστασίου.


Ανακύκλωση αλουμινίου «κλειστού βρόχου» σε εργοστάσια της Audi


Η μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα αλλάζει την ισορροπία ρύπων, αυξάνοντας το ποσοστό εκπομπών CO? για το οποίο ευθύνεται η εφοδιαστική αλυσίδα. Υπολογίζεται ότι σε αυτή και στη διαδικασία παραγωγής, έως το 2025 η Audi θα παράγει προοπτικά σχεδόν το ένα τέταρτο των εκπομπών CO?, με βάση τον προβλεπόμενο μέσο όρο του στόλου. Η Audi συνεργάζεται έγκαιρα με τους προμηθευτές της για να υιοθετήσει μέτρα που θα έχουν αντίκτυπο σε αυτήν την πρώιμη φάση της ζωής ενός μοντέλου και τη σημαντική μείωση ρύπων CO2. Οι ευκαιρίες βρίσκονται κυρίως σε ανακύκλωση κλειστού βρόχου διάφορων υλικών, τη διαδοχική αύξηση στη χρήση υλικών σε δευτερογενές επίπεδο, τη χρήση πολυμερών υλικών και τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας προερχόμενη από ανανεώσιμες πηγές. Αυτά τα μέτρα αναμένεται να είναι πλήρως αποτελεσματικά έως το 2025 και θα κάνουν πιθανή την εξοικονόμηση κατά μέσο όρο περίπου 1,2 τόνων ρύπων CO2 ανά όχημα.


Audi A8
  • volkswagen.gr
  • audi.gr
  • skoda.gr
  • athens.bentleymotors.com
  • lamborghini.com
  • bugatti.com
  • ducati.gr
  • vwcv.gr